1. Skip to Menu
  2. Skip to Content
  3. Skip to Footer>

Ισσοροπημένη Διατροφή στην Eγκυμοσύνη - 2η Σελίδα

PDFΕκτύπωσηE-mail

Ευρετήριο Άρθρου
Ισσοροπημένη Διατροφή στην Eγκυμοσύνη
Ισσοροπημένη Διατροφή στην Eγκυμοσύνη - 2η Σελίδα
Όλες οι Σελίδες

3) Θρεπτικές απαιτήσεις του οργανισμού στην εγκυμοσύνη

Στη διάρκεια της εγκυμοσύνης, οι συνιστώμενες ποσότητες για τις θρεπτικές ουσίες παρουσιάζουν αύξηση 15-30%. ενώ κάποια ειδικά μέταλλα και βιταμίνες όπως σίδηρος, φυλλικό οξύ, ασβέστιο, φωσφορικά και μαγνήσιο, που απαιτούνται σε ακόμα μεγαλύτερες ποσότητες.

Κατά την περίοδο αυτή οι διατροφικές ανάγκες της εγκύου είναι αυξημένες, σε καμία περίπτωση όμως δεν ισχύει ότι η μέλλουσα μαμά πρέπει να «τρώει για δύο».

Ενεργειακή πρόληψη/ θερμιδική πρόσληψη

Α΄ Τρίμηνο -Κατά το πρώτο τρίμηνο της κύησης οι ανάγκες της εγκύου δεν αυξάνονται σε ενέργεια (θερμίδες), που σημαίνει ότι η ποσότητα φαγητού που καταναλώνουν δεν διαφέρει από τη φάση προ της εγκυμοσύνης.

Β΄ Τρίμηνο-Κατά το δεύτερο τρίμηνο το έμβρυο αναπτύσσεται με γρηγορότερο ρυθμό και έτσι έχουμε αύξηση των αναγκών σε ενέργεια από τη

μητέρα.Υπολογίζεται ότι θα αυξηθούν οι ημερήσιες ανάγκες της εγκύου κατά 330 θερμίδες περίπου επιπλέον.

Γ΄ Τρίμηνο- Κατά το τρίτο τρίμηνο η ανάπτυξη του εμβρύου είναι ραγδαία, για αυτό και η μητέρα κατά τη φάση αυτή βλέπει σημαντική αλλαγή σε κάθε μέτρηση του εβδομαδιαίου σωματικού της βάρους.Οι ανάγκες της σε ενέργεια αυξάνονται μέχρι 450 θερμίδες ημερησίως και καλύπτονται από όλες τις πηγές ενέργειας (πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και λίπος).

ΠΡΩΤΕΙΝΕΣ

Επαρκείς πρωτεΐνες χρειάζονται για τη δημιουργία νέων ιστών στον πλακούντα, ιδιαίτερα κατά το τρίτο τρίμηνο της εγκυμοσύνης, όπου η πρωτεϊνική μάζα αυξάνει κατά 6.5-7 γραμμάρια την ημέρα. Οι προτεινόμενες αυξήσεις είναι 30 γραμμάρια ανά ημέρα.

ΛΙΠΟΔΙΑΛΥΤΕΣ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

Βιταμίνη Α: σύσταση για 750 mg. Θέλει προσοχή η παρατεταμένη χορήγηση γιατί μπορεί να οδηγήσει σε παρενέργειες. Συμβάλει στην αύξηση του εμβρύου και την ενδομήτρια ανάπτυξη, στην ελάττωση της προωριμότητας, και του χαμηλού βάρους γεννήσεως.

ΒιταμίνηD: Συντελεί σε απορρόφηση ασβεστίου και φωσφόρου. Συμβάλει σε ασβεστοποιήση οστών. Οι ανάγκες αυξάνονται από τα 400 UI σε 800 UI,

Βιταμίνη Ε: Συνδεδεμένη με γονιμότητα. Οι ανάγκες αυξάνονται από τις 25 UI σε 3οUI.

ΥΔΑΤΟΔΙΑΛΥΤΕΣ ΒΙΤΑΜΙΝΕΣ

Βιταμίνη Β1-Θειαμίνη: Ανάγκες από 0.5 γραμμάρια σε 1.3 γραμμάρια ανά ημέρα. (σιτάρι, δημητριακά, ψωμί)

Βιταμίνη Β2-Ριβοφλαβίνη: Οι ανάγκες αυξάνουν από 1.2 σε 1.5 mg.

Νιασίνη: Από 13 mg σε 18 mg

Φυλλικο οξύ: Πρέπει να χορηγείται από τη σύλληψη μέχρι και τη 12η εβδομάδα. Αυξάνονται οι ανάγκες της εγκύου από τα 0.4 σε 0.8 mg.

Βιταμίνη Β12: Αυξάνονται οι ανάγκες της εγκύου από 3 σε 4 μg.

Βιταμίνη C: Αυξάνονται οι ανάγκες της εγκύου από 55 σε 60 mg.

ΑΝΟΡΓΑΝΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΣΙΔΗΡΟΣ: Οι ανάγκες αυξάνονται από 18 σε 50-60mg

ΑΣΒΕΣΤΙΟ:. Ανάγκες από 800 σε 1200 mg.

ΦΩΣΦΟΡΟΣ: Πρέπει να λαμβάνει τουλάχιστον 1.5 γραμμάρια ανά ημέρα.

ΜΑΓΝΗΣΙΟ: Χρειάζεται στο μεταβολισμό και στο σχηματισμό του σκελετού, αλλά και αποφυγή επιπλοκών π.χ. προεκλαμψίας. Από 300 σε 450 mg.

ΚΑΛΙΟ: Οι ανάγκες είναι 1.3 mg.

ΝΑΤΡΙΟ: Οι ανάγκες των εγκύων είναι 5 γραμμάρια ανά ημέρα. Κατά την κύηση αποθηκεύει 50 γραμμάρια και διοχετεύει 11-12 γρ στο έμβρυο.

ΙΧΝΟΣΤΟΙΧΕΙΑ

ΙΩΔΙΟ:. Ανάγκες από 100μg σε 150-200 μg.

ΦΥΤΙΚΕΣ ΙΝΕΣ

Κατά την εγκυμοσύνη η πέψη επιβραδύνεται, λόγω απελευθέρωση προγεστερόνης στο αίμα και ελάττωση μυϊκού τόνου του εντέρου. Όταν εμφανίζεται δυσκοιλιότητα απαιτούνται υψηλές ποσότητες φυτικών ινών από τη διατροφή ή και ως συμπληρώματα διατροφής

ΠΩΣ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΤΕ ΤΗ ΝΑΥΤΙΑ

Να έχετε φρυγανιές ή κράκερ στο κρεβάτι σας και να τρώτε 1-2 μόλις ξυπνήσετε παραμένοντας στο κρεβάτι σας 10-15 λεπτά.

Να τρώτε μικρά και συχνά γεύματα

Να ξαπλώνετε μετά από κάθε γεύμα.

Να αποφεύγετε τα τρόφιμα με πολλά λιπαρά, και τις τηγανισμένες τροφές.

Προτιμάτε τα ψητά ή βραστά φαγητά.

Να πίνετε τα υγρά σε απόσταση από τα γεύματα και όχι κατά την διάρκεια των γευμάτων.

ΔΥΣΚΟΙΛΙΟΤΗΤΑ

Να πίνετε καθημερινά 6-8 ποτήρια νερό, φυσικούς χυμούς ή γάλα. Να τρώτε τροφές πλούσιες σε φυτικές ίνες όπως όσπρια, ξηρούς καρπούς, ακτινίδια, πράσινα λαχανικά, χόρτα, προϊόντα ολικής άλεσης και δημητριακά.

ΠΩΣ ΝΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΕΤΕ ΤΗ ΔΥΣΠΕΨΙΑ

Η δυσπεψία ή αλλιώς "καούρα". Είναι ένα αίσθημα καψίματος στο στομάχι που πολλές φορές φτάνει μέχρι το λαιμό. Οι αλλαγές που λαμβάνουν χώρα στο σώμα σας κατά την εγκυμοσύνη μπορεί να επιδεινώσουν τους μυς που κρατούν τις τροφές και τα οξέα στο στομάχι. Επίσης, η μήτρα σας που μεγαλώνει πιέζει το στομάχι. Για ανακούφιση:

Να τρώτε πέντε ή έξι μικρά γεύματα την ημέρα.
Αποφύγετε τα φαγητά που ξέρετε ότι προκαλούν αέρια.
Περιμένετε μία ώρα μετά το φαγητό για να ξαπλώσετε.
Μην φάτε πριν πέσετε για ύπνο.
Περιμένετε δύο ώρες για να κάνετε γυμναστική.
Μην παίρνετε φάρμακα, συμπεριλαμβανομένων και των αντιόξινων.

Διατροφική παρακολούθηση στο γραφείο σε όλη τη διάρκεια της Εγκυμοσύνης

Περιλαμβάνει

  • Σωματομετρήσεις της εγκύου
  • θέτουμε στόχους συνολικού Βάρους απόκτησης στην εγκυμοσύνη ανάλογα με το αρχικό βάρος της εγκύου.
  • Λεπτομερή εξήγηση της διατροφής κατά τα διάφορα στάδια της εγκυμοσύνης (1ο , 2ο ΚΑΙ 3ο Στάδιο Εγκυμοσύνης )
  • Οδηγίες για ανακούφιση από συμπτώματα Εγκυμοσύνης (ναυτίες, εμετούς, δυσκοιλιότητα κτλ )
  • Ένα Πρόγραμμα Διατροφής ανά εβδομάδα ή ανά 2 εβδομάδες με συγκεκριμένο στόχο αύξησης βάρους ανά μήνα.
  • Το Πρόγραμμα διατροφής που παρέχεται είναι πλήρως εξατομικευμένο για την κάθε γυναίκα ανάλογα με τις μετρήσεις της και απόλυτα ισορροπημένο σε θρεπτικά συστατικά που καλύπτουν τις αυξημένες ανάγκες της εγκυμοσύνης για μια υγιή της έκβαση και με στόχο τη γέννα ενός υγιούς παιδιού με φυσιολογικό βάρος ενώ σας καλύπτουμε διατροφικά και σε περιπτώσεις όπως ο Διαβήτης Κύησης ή Υπέρτασης.
  • Σας παρέχουμε μετά τη γέννα ένα πρόγραμμα Διατροφής και οδηγίες Διατροφής για τη διάρκεια του θηλασμού

 

Διαιτολογική παρακολούθηση για Έγκυες μέσω Διαδικτύου/ Internet

Αν θέλετε να αποφύγετε εντελώς τις μετακινήσεις, μπορείτε να συνεργαστείτε με το κέντρο μας αποκλειστικά μέσω Διαδικτύου/ Internet.

Αν επιθυμείτε να συνεργαστείτε με το Κέντρο μας μέσω Διαδικτύου μας καλείτε στο τηλέφωνο (2106642371/ 6972887750) ή μας στέλνετε email ( Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. ) για να μας ενημερώσετε ότι θέλετε να ξεκινήσετε πρόγραμμα διατροφής και να σας ενημερώσουμε για τη διαδικασία.

Aπό την Κατερίνα Κιούση

Κλινική διαιτολόγο – διατροφολόγο, ΜSc
Yπεύθυνη του Επιστημονικού Διαιτολογικού Κέντρου ‘Diet Now’
Aγίας Τριάδος 55 Παιανία, τηλέφωνο: 2106641371 / 6972 88 77 50



Συνταγές

Νόστιμες συνταγές για μια σωστή και ισορροπημένη διατροφή.

Συνταγές >>

Θερμιδομετρητής

Υπολογίστε τις θερμίδες που καταναλώνετε χρησιμοποιώντας τον παρακάτω θερμιδομετρητή.

Θερμιδομετρητής

Επισκέπτες

Εμφανίσεις Περιεχομένου : 116024